smit-kids-indonesie.reismee.nl

Kusamba, 12 & 13 januari 2020

Zondag 12 januari 2020

De wekker om 5.00, "kopi" drinken en om 5.30 in de privébus met onze chauffeur naar het vliegveld. Edward zit gezellig met Joko te praten als Matis plotseling roept "vulkaan". Alle ogen kijken in de richting van de Merapi. Deze ligt er heeeel mooi bij om dit tijdstip en we maken een korte fotostop. Daarna verder via het voetbalstadion en de zondagmarkt naar het vliegveld.

Op het vliegveld is het zeer rustig en het inchecken en de beveiliging gaan heerlijk op ons gemak. We drinken wat en gaan daarna alvast bij de gate zitten met uitzicht op het platform op de begane grond. Ons vliegtuig , een boeing 737, van Garuda komt landen en parkeert bijna voor onze neus. Als we mogen instappen dan lopen wij over het platform naar de achteringang van het toestel want daar zijn onze gereserveerde plaatsen. Het is heel rustig in het toestel en mama-Kris en Pieter mogen op eigen verzoek gezellig samen zitten in plaats van 3 naast elkaar.

De vlucht verloopt zeer voorspoedig met diverse vulkanen op Java in het zicht. Op Bali is het licht bewolkt en alle vulkanen zijn goed zichtbaar. Bij de landing vliegen we toevallig over onze nieuwe bestemming , Kusamba. Maar ook nog over het eiland Nusa-Penida. De landing verloopt ook vlekkeloos. We gaan met de bus vanaf het vliegtuig naar de terminal en halen onze koffers van de band. Een leuke tijdsbesteding voor onze jongens.

We worden opgewacht door onze nieuwe chauffeur, Rai. De neef van mama-Kris, Wiwied, is nog niet aanwezig en dus lopen wij met onze chauffeur naar de auto. Onderweg lopen we Wiwied tegen het lijf want hij komt dus mama-Kris en Pieter halen. Atini gaat mama-Kris halen en even later zijn we weer samen. Zij zullen op eigen gelegenheid naar de nieuwe villa, Puri Bali Hatchery , komen.

Nog geen uur later zijn we gearriveerd en zien dat onze villa vlakbij een begraafplaats ligt. Iets waar veel Indonesische mensen niet blij van worden. We worden welkom geheten door Bumang, de beheerster, laden onze koffers uit en kiezen een kamer met airco. We lunchen wat en lopen daarna door de grote tuin naar het strand. Het strand ligt bezaait met stenen en kiezels maar gelukkig hebben we slippers meegenomen. Ook is de zee behoorlijk ruw en wordt het alleen een beetje pootje baden.

Het avondeten is okee van kwaliteit maar heel eerlijk, Atini kookt beter. De nachtrust in de airco is lekker … maar niet voor Atini. Ze heeft zeer onrustig geslapen. Waarschijnlijk de begraafplaats...

Maandag 13 januari

Eerst maar een ontbijt om 9.00 en daarna besluiten we om te gaan wandelen langs het strand. Zoals al onze wandelingen lopen we weer veel te ver en moeten we ook nog terug op het heetst van de dag. Beide zijn we niet heel enthousiast over ons verblijf. Eigenlijk zijn we in Ubud en Jokyakarta verpest. Bij terugkomst , Edward wederom iets roder dan gewenst , besluiten we om de rest van onze vakantie in Sanur-Beach door te brengen. Dit vertellen we in ons beste Bahasa/Engels aan de beheerster. Morgen ontbijten we om 9.00 en vertrekken om 10.00 naar Sanur-Beach in het "Sri Phala Resort". Nu koffers inpakken en lekker slapen.