smit-kids-indonesie.reismee.nl

Terugreis 17 januari 2020

Had het vorige verhaal eigenlijk al een beetje afgesloten maar toch nog wat aanvulling erbij. Om 15.00 stappen we in de taxi van het resort om naar het vliegveld te gaan. Deze reis verloopt voorspoedig en we komen aan op de luchthaven. We passeren de beveiliging en lopen naar de incheckdesk …. welke eigenlijk ? We lopen een rondje maar vinden geen Singapore Airlines. Op een bepaalde plaats staan er wat borden verstopt van Singapore Airlines en er loopt een dame rond. Ik vraag haar hoe laat we kunnen inchecken.... om 17.00 gaat het pas open. Daar staan we dan , ná de beveiliging maar zonder boardingpass … dus meer dan een uur wachten. Weer wat geleerd voor een latere reis. Wij staan braaf te kijken terwijl het vóór de balie steeds drukker wordt. We besluiten ook maar in de rij te gaan staan. Mijn oog valt op het bord "online-checkin". Gisteravond heb ik via mijn laptop én internet ons al ingecheckt maar alleen geen boardingpassen kunnen printen. Ach , laat ik het eens vragen aan één van de dames die net komen aanlopen. En dus mogen we uiteindelijk de hele rij overslaan en staan we bijna vooraan. Dat hebben we dus weer gewonnen in tijd.

We geven onze koffers af, welke gelijk door worden gestuurd naar Amsterdam en krijgen onze boardingpassen. De boardingpass word gescant en we komen bij de beveiliging gevolgd door de paspoortcontrole. Eindelijk tijd om wat te drinken. We moeten aan boord bij gate 4 dus lopen we tijdig die kant op. Halverwege horen we dat de gate is veranderd in nummer 8 dus nog een heeeeeel stuk doorlopen. Ruim op tijd zijn we bij de gate, Diyan en Edward slikken hun Primatour en we sluiten aan om aan boord te gaan.

We gaan met een nieuwe Boeing 787 van Singapore Airlines en zitten deze keer in het midden, 3 om 3 achter elkaar. Het aan boord gaan begon al 10 minuten later en we vertrekken zodoende ook 10 minuten later. Op Singapore-vliegveld hebben we maar 60 minuten om over te stappen … nu nog maar 50. De vlucht zelf verloopt vlekkeloos maar vlak voor de landing kom ik erachter dat we aankomen op terminal 2 en dat we vertrekken van terminal 3. Tussen deze terminals rijd wel een treintje maar als we doorlopen zijn we toch zeker 15 tot 20 minuten onderweg. Als het meezit houden we 30 minuten over maar dat doet het dus niet. Met de nodige plas-en rookpauze houden we uiteindelijk 15 minuutjes over. En dus komen we laatste aan boord. Onze plaatsen zijn gelukkig wel vrij, handbagage opbergen en zitten. De komende 14 uur mogen we doorbrengen in de Airbus A350 maar wel weer gezellig bij elkaar. Het is dus de nachtvlucht en ná het eten gaan de lichten in dimstand. Mensen kijken filmpjes of proberen te slapen. Matis is ook vrij snel onder zeil terwijl Diyan filmpjes kijkt en spelletjes speelt maar uiteindelijk ook in slaap valt. Atini slaapt ook wat maar Edward komt niet verder dan dutten. De vlucht gaat zonder problemen en om 6.30 komen we aan op Schiphol. Met onze vrienden drinken we nog wat en stappen om 8.00 in de bestelde taxi. Het zit er nu echt op.

Conclusie:

Het was een geweldige vakantie, Diyan heeft zijn Indonesische achtergrond ontdekt en voelt zich er ook erg thuis. We zijn allemaal lekker bijgekleurd en hebben veel verschillende kanten van Indonesië mogen zien. We gaan ook zeker terug maar dan in de zomervakantie, de drogere tijd. Zullen dan wel voor een directe vlucht kiezen in verband de reistijd. Als we weer gaan dan wordt het waarschijnlijk 2 weken Java en eindigen op Bali. Twee verblijven is genoeg.

Via deze weg wil ook iedereen bedanken voor de eventuele reactie's. Heel leuk om te lezen dat onze manier van vertellen leuk word gevonden.

Wesna

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn! En blij dat jullie zo genoten hebben...

Piet en Ans

Bedankt dat wij mochten meegenieten vsn jullie vakantie.

George

Was heerlijk om op deze manier jullie reisgenoot te zijn.
We spreken elkaar snel. Doeg.

Lenie en Kees

Fijn dat we hebben mogen meelezen en dat jullie zo'n uitstekende vakantie hebben gehad. Zal ze nog tegenvallen, als de jongens maandag weer naar school moeten!
Nou, jullie hebben in ieder geval weer wat waar jullie met plezier op kunnen terugkijken.

Thea

Fij dat jullie weer veilig thuis zijn, tot snel

Carola

Jammer dat het weer voorbij is, ik zal jullie verhalen missen. Maar heel fijn dat jullie zo'n goede vakantie hebben gehad en weer veilig in Nederland zijn ?

Pa van Keulen

Fijn, dat jullie weer veilig thuis zijn en dat jullie zo'n prachtige reis hebben kunnen maken.
En vooral ook dat het met Diyan en Matis heel goed verlopen is.
Jullie hebben prachtige herinneringen aan deze reis over gehouden.
Al zal het bezoek aan Leyangan Atini niet in de koude kleren zijn gaan zitten.
Dank je wel dat jullie ons zo mee hebben laten genieten.