smit-kids-indonesie.reismee.nl

Sanur-Beach, 14 & 15 januari 2020

Dinsdag 14 januari 2020

Gisteravond hebben wij Bumang verteld dat we naar Sanur-Beach gaan. De jongens willen echt heel graag de zee in en de begraafplaats vlakbij de villa geeft een slechte nachtrust. We ontbijten om 9.00 en om 10.00 vertrekken we met de auto naar het "Sri Phala Resort" in Sanur. Een vlotte autorit brengt ons bij het resort, we stappen uit en nemen afscheid van Bumang.

De ingang van het resort ligt aan de zeer drukke doorgaande weg tussen Denpasar en de Oostkust van Bali. We lopen door de toegangspoort en plotseling is de geluidsoverlast verdwenen. Hoe bijzonder is dat. We melden ons bij de receptie en mogen onze koffers achterlaten want de kamer is nog niet klaar. We krijgen een welkomsdrankje en nemen plaats in de lobby. Bij de lobby is ook een zwembad maar volgens de informatie op internet is er nog een zwembad. We lopen een rondje om te kijken waar dat zwembad én waar onze villa is. Beide zijn zeer snel gevonden want het resort is niet mega-groot. Helemaal niet zelfs. Eigenlijk willen we heel graag zwemmen dus kleden we ons om en gaan het water in.

De menukaart nodigt uit voor een lunch, welke we ook nuttigen bij het zwembad. We blijven in het zwembad tot 14.15 want dan komt de receptioniste met onze sleutel. Ook de koffers staan al in de villa. De jongens blijven in het zwembad terwijl wij de koffers en tassen plaatsen. We zijn op loopafstand van het strand via de achterdeur van het resort. We hebben beloofd naar het strand te gaan dus lopen we er naar toe. Het is inderdaad ongeveer 10 minuutjes lopen en we nemen plaats op een ligbed.... gratis. De zee is zout komen de jongens achter en koppie onder wordt het dus niet. We blijven een paar uurtjes, lopen terug naar het resort waar we ons afspoelen onder de buitendouche en springen nog even in het zwembad. Daarna badderen en douchen en 's avonds eten we in het restaurant á la carte. Gevolgd door een heerlijke nachtrust...

Woensdag 15 januari 2020

Ik ben wakker rond 7.00, loop de trap af ( villa met verdieping ) en zie dat Atini ook wakker is. Onze villa ligt tegenover het restaurant en ontbijt begint om 7.00. Ik haal 2x een "kopi" en we gaan heerlijk op ons terras zitten. Diyan & Matis worden één voor één wakker dus iedereen heeft een goede nachtrust gehad. Gezamenlijk gaan we ontbijten en genieten van het ontbijtbuffet. Om 11.00 laten we ons afzetten in het centrum van Sanur-Beach vóór Hardy's shoppingcentre. We kopen gelijk wat en lopen naar het strand.

We lopen een stuk en komen bij ligbedden terecht. De jongens willen weer de zee in en voor 200.000 rp ( € 13,= ) huren we 2 bedden. We blijven hier tot ongeveer 15.00 en lopen dan langs het strand terug naar het resort. Het valt ons op dat sommige delen van het strand heeeeeel schoon zijn en sommige heeeeel vies. Heeft waarschijnlijk te maken met wel of geen toeristen in de buurt. Een uurtje lopen en we zijn weer op het resort. Afspoelen onder de buitendouche en weer een duik in het zwembad. Daarna badderen/douchen en weer een heerlijk á la carte menu in het restaurant. We zijn allemaal behoorlijk rozig van het strand dus op tijd weer naar bed.