smit-kids-indonesie.reismee.nl

Laatste week voor de grote reis

Gisteren, vrijdag 13 december 2019, even naar Schiphol geweest om te kijken waar we in moeten checken. Dat is dus nog een aardig stukje lopen op Schiphol, helemaal naar vertrekhal 1A. Wel fijn om dat alvast te weten. Diyan en Matis beginnen het nu wel door te krijgen dat het iets serieus is zo'n verre reis. Nog even op het promenade-terras geweest om vliegtuigen te kijken en het geluk dat "ons" vliegtuig van Lufthansa voorbij reed. Ook de Airbus A380 kwam heel toevallig voorbij , het toestel waarmee wij vanaf Frankfurt doorvliegen naar Singapore.

Voor mensen die zich afvragen waarom wij niet rechtstreeks vanaf Amsterdam naar Indonesië vliegen zal ik het even toelichten. We wilde sowieso met Singapore Airlines maar ook heel graag met het grootste vliegtuig ter wereld de Airbus A380 zolang het nog in dienst is. De enige optie's zijn dan via London of Frankfurt. London viel af vanwege de prijs en langere reistijd dus Frankfurt bleef over. Terug vliegen we wel rechtstreeks, met overstap op Singapore.

Net als de vorige verre reizen leggen wij één koffer geopend klaar in de kamer waarin we tussendoor spullen kunnen verzamelen om het risico te verkleinen dat we toch iets vergeten , ook al kun je bijna alles kopen. Zeer belangrijk zijn bijvoorbeeld de zwembandjes voor Matis want die vind je niet zomaar. Of de leesbril van Edward …. onmisbaar. Wat kleding betreft zullen we veel nieuw in Indonesië kopen.

Wat betreft onze vaccinaties hoefden Edward en Atini maar één herhaal prikje te halen, de DTP. Diyan en Matis kregen tegen Hepatitis A en op advies ook tegen hondsdolheid. ( veel loslopende honden in Indonesië ) We nemen wel een EHBO setje mee ivm onze soms wilde jongetjes.

Nou tot zover eventjes, volgende week nog een keer een update en daarna vliegen.

Pa van Keulen

Als ik dit lees, dan gaat het bij mij gewoon weer van binnen kriebelen.
Fijn, dat alle voorbereidingen goed verlopen.
En ik kan alleen maar hopen dat jullie straks heel ontspannen kunnen vertrekken.

Thea

Zo leuk om jullie op jullie reis te kunnen en mogen volgen!