smit-kids-indonesie.reismee.nl

Voorbereiding vakantie Indonesië 2019-2020

Hallo allemaal,

Leuk dat je meereist met ons naar Indonesië. Bijna iedereen in de mailinglijst weet van onze reis en voor ons is het aftellen begonnen....

Zo niet, dan bij deze. Ik zal even kort vertellen wat onze reis inhoud, wanneer we vertrekken én wanneer we weer aankomen.

De reden van deze vakantie is dat de eigenares/oprichtster van het weeshuis waar Atini heeft gezeten op 11 januari 2020 de respectabele leeftijd van 100 gaat halen. Wij zijn hiervoor uitgenodigd en zullen hierbij dus aanwezig zijn. Aangezien het best een lange en verre reis is hebben wij besloten om van deze reis onze vakantie te maken samen met onze jongetjes. Daarnaast zijn wij in het gezelschap van Pieter en Kris de Groot , ons zeer geliefde vrienden. Wij zullen ruim 3,5 weken in Indonesië zijn, waarvan 1 hele week op Java. Op Java willen wij ook op bezoek gaan bij de biologische ouders van Atini in de hoop dat ze nog in leven zijn... Als ze nog leven dan zal dit een zeer bijzondere ontmoeting worden...

Op 24 december 2019 aanstaande zullen wij om 7.40 vertrekken met LH1003 naar Frankfurt waar wij om 11.40 zullen overstappen op de SQ025 richting Singapore. Hier stappen we op 25 december om 9.05 over op de SQ947 naar Denpasar/Bali waar wij hopen aan te komen om 11.50. Hier worden wij opgehaald en zullen naar Ubud gaan. In Ubud verblijven wij de kerstdagen en oud & nieuw.

Op zondag 5 januari 2020 vertrekken wij om 14.50 met de GA253 naar Yogyakarta/Java. Hier worden wij ook weer opgehaald en verblijven vlak onder de vulkaan Merapi op 600 meter hoogte. Op zondag 12 januari 2020 vertrekken wij om 8.25 met de GA250 terug naar Bali. Hier zullen wij in Kusamba verblijven tot ons vertrek op vrijdag 17 januari 2020 om 20.05 met de SQ947 richting Singapore waar wij zullen overstappen op de nachtvlucht om 23.55 met de  SQ324 richting Amsterdam.

In Ubud verblijven buiten de bebouwde kom in een villa met kok en chauffeur. Met uitzicht op de sawa's ( rijstvelden )

In Yogyakarta verblijven wij ook in een villa in het buitengebied wederom met kok en chauffeur, dichtbij de Merapi-vulkaan.

In Kusamba verblijven wij in een villa direct aan de zee gelegen en ook hier kok en chauffeur.

Onze jongetjes en wijzelf hebben de benodigde prikken al gehaald en voor mensen die in het onderwijs zitten: wij hebben officieel toestemming om Diyan wat langer van school te houden :-)

Wij gaan proberen om elke dag minimaal een stukje te schrijven en zeker hoe onze jongetjes zich houden in een vreemd land met andere gewoontes. Dit is ook eigenlijk het enige dat ons bezig houd want voor ons ouders is dit onze 3e reis samen en dus weinig verrassingen. Wij vinden het heel leuk om reactie's te krijgen maar kunnen niet beloven dat we iedereen kunnen beantwoorden dus bij voorbaat onze excuses.

Groetjes en knuffels voor iedereen die ons leest.

Edward, Atini, Diyan & Matis

George

Vet leuk om jullie reis zo op de voet te kunnen volgen! Ik begin me er al echt op te verheugen. Groetjes.

Carola

Super leuk en handig zo'n reisblog! Kunnen we jullie fijn meevolgen op deze spannende reis.
Even een vraagje, die mevrouw van het weeshuis die 100 jaar gaat worden, is toch pas geleden overleden? Of heb ik dat nou verkeerd begrepen?

Barbara

Wat leuk om zo een beetje met jullie mee te kunnen reizen!
Nu eerst nog genieten van een paar weken voorpret...

Edward&Atini Smit-van Keulen

De mevrouw, tante Boen, is nog niet overleden maar ze ziet er wel slecht uit.

Carola

Oh gelukkig! Zou anders ook zó zuur zijn, dat ze dan net niet de 100 jaar zou hebben bereikt...

mama

wat enig dat wij dat zo mee mogen maken,stelt ons weer wat geruster.kijk er echt naar uit,jullie komen op 18 jan aan om hoe laat ongeveer.

Wesna

Hé familie Smit! Wat leuk zeg! Alvast een hele goede reis en geniet ervan! Zal onvergetelijk worden voor jullie allemaal.... X Frank, Wesna, Lenka en Jara

Edward&Atini Smit-van Keulen

Wij zullen op zaterdag 18 januari 2020 om 6.45 aankomen op Schiphol met de SQ324.

Claudia

Wat leuk dat we op deze manier kunnen meelezen en zo ook een beetje kunnen 'meebeleven'. Heel spannend, zeker met de kiddies! We zijn heel benieuwd.

Remco

Hey Buurmannen en Buurvrouw,
Super om jullie op deze manier te kunnen volgen.Heel veel plezier met elkaar ( gaat zeker lukken, kennen jullie beetje)