smit-kids-indonesie.reismee.nl

Ubud, 1 & 2 janauri 2020

woensdag 1 januari 2020

De nacht was toch korter dan verwacht. Ondanks de muziek van het jeugdhonk gingen we toch rond 1.00 naar bed. Helaas waren we toch weer wakker rond 7.30. De hele dag daarom maar door gebracht bij het zwembad of achter de laptop/tablet. Dit was de eerste echt zware regendag sinds we in Ubud zitten. Eind van de middag werd het droger en werd er nog even gezwommen. Als het afkoelt neemt ook de bewolking af en voor het eerst hadden we een mooi uitzicht op de vulkaan Agung. Verder nog een zeer mooie regenboog.

donderdag 2 januari 2020

Vandaag een bezoek gebracht aan Bali Zoo. Toegangsprijs Rp. 1.350.000 ( ongeveer € 90,= voor 2 volwassen en 2 kinderen ) Niet super goedkoop maar wel heel leuk om te doen. En neem voor kinderen zwemkleding mee want vlakbij de uitgang is er een zwem-speeltuin. Eerst doe je een wandeling, daarna met een open bus een toertje en stap je uit aan de andere zijde van het park. Hier kan je ook weer rondlopen met een letterlijk hoogtepunt: een uitkijktoren met glazen loopbrug … Op de terugweg kom je dus het zwemparkje tegen. Hier verhuren ze ook een "bale-bale" ( zitpaviljoen met dak ) voor rp 65.000 per uur inclusief handdoek.

Rond 16.00 werden we opgehaald maar door grote drukte in Ubud waren we pas rond 17.45 bij de villa. En het toenemende verkeer is toch echt wel zorgwekkend.... Eerst dus weer een duik in het zwembad, wat een luxe , daarna avondeten en lekker relaxed de avond doorbrengen. Eindelijk de boomkikker kunnen fotografen ( 's avonds pas actief ) evenals de gekko die zowaar een keer zijn donkere hoekje verliet. Het hoogte punt had Atini. Ze dacht dat er een vleermuis in de boom vóór het balkon zat, dus mobiele telefoon erbij …. kijken … verbazing … het was dus een uiltje … op nog geen 2 meter in het pikkedonker...

Morgen en overmorgen staan in het teken van wandelen. Eens zien wat dat oplevert aan mooie foto's en film.

Pa van Keulen

Iedere dag is voor jullie een belevenis.
Die moesson trouwens ook... Jullie zullen wel gehoord hebben van de overstromingen in Jakarta.
En wat een ramp dat verkeer. Zo erg was het vroeger niet.
Fijn, dat jullie zo'n mooi huis hebben en zo'n schitterend zwembad.
Veel liefs.