smit-kids-indonesie.reismee.nl

Ubud, 26 & 27 december 2019

Donderdag 26 december 2019

Na een redelijke eerste nacht worden we wakker met ontbijt. Eigenlijk hadden we al besloten om de 1e dag niets te ondernemen maar aangezien er helemaal niets is aan versnaperingen besluiten we toch om naar Ubud te gaan. Onze chauffeur bied aan om ons te brengen maar, eigenwijs al we zijn, willen we alleen maar opgehaald worden in Ubud. Vanuit onze verblijf loopt er een betonnen pad omhoog richting de sawa's dus dat is een makkelijk begin. Bij de sawa's waait het ook lekker dus dit gaan we makkelijk redden. De wandeling is ongeveer 3 km, dus een uurtje moet wel lukken..... totdat het betonnen pad ophoud. Daar staan we dan tussen de sawa's. Gaan we terug ? "maar we zijn al zeker 30 minuten aan het lopen..., tja" We worden aangesproken door een vriendelijke dame die ons de route tussen de sawa's wijst en gelijk maar wat banaantjes verkoopt. We vervolgen de "paadjes" en vragen nogmaals de goede weg bij één van de vele resorts die her en der verspreid liggen tussen de sawa's. We worden naar een trappetje gestuurd en als we daar naar beneden gaan lopen we gelijk tussen de tropische bomen. Het is een makkelijk pad met aan de ene kant een kanaaltje waarin het water wordt aangevoerd voor de sawa's en de andere kant een riviertje ongeveer 20 meter beneden ons. Maar dan wordt het pad smaller en is de grond weggespoeld aan de kant van de rivier. Het enige wat nu nog overblijft is een betonnen richel van 20 cm breed en het ravijn aan de kant van de rivier. De richel is ongeveer 10 meter lang... ik geef Matis een hand en voetje voor voetje vervolgen we onze weg. We overleven het allemaal. Ook komen we omgevallen bomen tegen waar we overheen moeten klimmen. Niet veel later wordt het weer een betonnen pad en komen we aan in het drukke Ubud. We gaan we op zoek naar een supermarkt en tussendoor een pinmachine ( ATM ) Als we klaar zijn dan sturen we een appje aan onze chauffeur om ons op te laten halen.

Terug bij de villa wacht ons een heerlijk zwembad ….. een heerlijk avondmaal …. en een betere nachtrust ….

Vrijdag 27 december 2019

Een veel beter nachtrust maakt dat we vandaag weer naar Ubud gaan voor een stadswandeling. Nu kiezen we er wel voor om gebracht te worden. Het is maar 10 minuutjes berg af met de auto. In Ubud lopen we een rondje via de plaatselijke toeristenmarkt, lunchen we bij UnionUbud en winkelen we bij Delta Dewata, de plaatselijke grote supermarkt voor de eigen bevolking. Geen toeristen hier, wel leuke prijzen. Het spoelt van de regen maar toch blijft het warm buiten. Rond 14.00 worden we weer opgehaald door onze chauffeur met een doos én tas vol boodschappen én speelgoed van kermis-kwaliteit maar spotgoedkoop en jongetjes weer blij.

Het eerste bankafschrift is ook binnen en voor 2.000.000 ruphias betaal ik € 133,= inclusief € 2,25 kosten en € 1,42 opslag. Een fles Chardonay bij de Coco-supermarkt kost 219.000 rph ( € 14,= ), pakje Camel 20.000 rph ( € 1,30 ), flesje Bintang 33 cl 18.650 rph ( € 1,20 ) Denk dat we wel rond gaan komen in Indonesië …..

Bij terugkomst weer heerlijk in het zwembad. Eigenlijk onmisbaar in dit seizoen.

Leuke weetjes m.b.t. ons verblijf: elke ochtend koffie/thee, een sandwich met ei of pannekoek en vers fruit. 's Avonds 3-gangen met soep vooraf, rijst/bami , groenten, vlees of vis en altijd een smoothie van vers fruit. Ook wordt de villa elke ochtend schoongemaakt en de bedden opgemaakt. Zeer goede wifi in de villa, heel prettig voor de tablets van de boys en tablets van papa en mama.

George

Fijn dat jullie de wandeling allemaal overleefd hebben.

Lenie en Kees

We wensen jullie een heel fijne vakantie toe. Wat een belevenis zal dat zijn, ook voor de jongens!