smit-kids-indonesie.reismee.nl

Het vertrek, de reis en aankomst 24 & 25 december 2019

Het is 24 december 2019 en de wekker gaat om 3.30. De taxi is besteld voor 4.30 zodat we zeker om 5.30 op Schiphol zullen zijn. Iedereen is op tijd het bed uit, we eten iets en ruimen de laatste spullen op. De taxi van Almere Schiphol Taxi is ruim op tijd en wij zijn ook al klaar dus inladen en gaan. Zodoende staan we om 5.00 al op Schiphol en zijn we niet alleen op het vliegveld ….. wat is het ongelofelijk druk. We zoeken een plaatsje om te wachten op ons gezelschap, mama-Kris & Pieter. Mooi op tijd zijn ze er ook en lopen we naar vertrekhal 1A. Daar sluiten we aan voor onze instapkaart en voor het afgeven van onze koffers. Dan door de zeer drukke security en naar gate 13B. Aangezien we in het Schengen-gebied blijven kunnen onze paspoorten worden opgeborgen.

We vliegen eerst met de LH1003 naar Frankfurt een met Airbus A320 van Lufthansa. Ik heb bij het inchecken online gelijk onze plaatsen gereserveerd zodat we in ieder geval goed uitzicht hebben. Diyan & Matis zaten bij het raam en alles gaat goed tot we opstijgen want dan blijkt Diyan toch last te hebben van "vliegziekte".Ik heb wel pilletjes bij me maar dat heeft geen zin meer op een vlucht van goed een uur. Het is ook nog een onrustige vlucht met veel turbulentie. Aangekomen op Frankfurt gaan we op zoek naar onze overstap van Singapore Airlines de SQ25 met een Airbus A380. Het is een zeer grote luchthaven waar het ook erg druk is. Om bij onze gate B46 te komen moeten we ook onder de grond waar rolbanen zijn in een tunnel. Het instappen begint wat later maar omdat we met kinderen reizen krijgen wij voorrang. Het toestel zit helemaal vol maar toch voelt het niet als "haringen in een tonnetje". De vlucht gaat voorspoedig maar het pilletje Primatour mist zijn uitwerking en Diyan wordt helaas misselijk. De jongens kunnen gelukkig nog redelijk wat slapen. We vliegen de nacht in en het wordt heeeeel rustig in het vliegtuig. De aankomst en overstap in de zeer vroege ochtend op Singapore gaan ook voorspoedig. En we hebben genoeg tijd om even rond te wandelen op dit zeer grote vliegveld. Onder andere een bezoekje aan de Orchideëntuin en Sunflowertuin doen we gewoon want we lopen er toch langs. We stappen over op de SQ 942 met een nieuwe Boeing 787 en vertrekken naar de luchthaven van Bali.

Op Bali worden de passagiers verwelkomt door een kerstgroep met muziek en een presentje en komen we in de tropische hitte terecht. De jongens doen hun shirt met lange mouwen uit zodat ze in hun hemd kunnen lopen. Paspoort controle wordt gepasseerd en omdat we korter dan 30 dagen verblijven hoeft er geen visum te worden aangevraagd. Op de koffers moeten we nog redelijk lang wachten maar uiteindelijk hebben we ze alle 2. Buiten gekomen worden we ontvangen door Wiwied, zijn vrouw Vera en hun dochters. Bij de hekken staat een lange rij met chauffeurs met naambordjes voor de passagiers die zij zullen meenemen. Onze naam staat er niet tussen. Vervelend maar Wiwied komt gelijk met de oplossing; we bellen met de chauffeur. Hij blijkt in de file te staan, een veelvoorkomend groot probleem op Bali. Onze chauffeur arriveert, de koffers en handbagage geladen en we gaan naar Ubud.

Onderweg wederom veel verkeer. En rond 14.00 komen we aan bij Frannies Home. We brengen de koffers en handbagage naar binnen, zetten de koffers open en kleden ons om voor een sprong in het zwembad want de temperatuur is +30 graden buiten. Er dreigen wel onweersbuien en als we aan de eettafel zitten begint het inderdaad te regenen. Tussendoor worden de koffers uitgepakt en door het slaaptekort liggen we allemaal om 20.30, plaatselijke tijd in bed.

Voor ons een belangrijke conclusie is dat deze reis met kinderen , op de manier zoals we nu vliegen, te lang duurt. We stapten om 3.30 uit bed en zijn om 14.00 volgende dag op bestemming. Een reis met een werkelijke tijdsduur van 27 uur en 20 minuten inclusief het opstaan, het overstappen én autoreis naar Ubud. De terugreis zal aanzienlijk korter zijn in verband met maar één korte overstap.

De villa waar we verblijven is heerlijk met een privé zwembad en zeer grote schone kamers en bedden. Ook heeft de villa diverse huisdieren die uitstekend vliegen, muggen en mieren eten. Met name de Gekko is er gek op maar je schrikt je wel wezenloos als ie op 20 cm naast je op de muur zit als je gaat plassen in de nacht..... We zullen nog wel een aantal boodschappen moeten halen want er is niets om te snoepen of drinken met uitzondering van water uit fles. Villa is op verschilende niveau's gelegen en heeft dus veel trapjes en trappen. Doordat we wat hoger gelegen zijn is het ook iets aangenamer dan in Ubud zelf. Uitmuntend is de verzorging van eten, zowel het avondeten als ontbijt waren voortreffelijk. Vanmiddag gaan we even heen en weer naar een supermarkt in Ubud voor de nodige versnapperingen.

Even tot zover vanuit een zonnig, met dreigende regenbuien, Ubud op Bali. Ik ga ook even van het zwembad gebruik maken.

Knuffels van ons.

Carola

Klinkt als een lange vermoeiende reis. Maar fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Geniet van jullie prachtige verblijf en een fijne tweede kerstdag!! X

Petra

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en ga nu genieten van de vakantie?knuffels

mama

wat een leuke foto/s,jullie staan er goed op. kus opa en oma.

George

Vooral de foto’s van het balkon en het zwembad zien er uitnodigend uit.
Geniet er van!

Pa van Keulen

Ik ben erg blij dat jullie veilig zijn aangekomen. En dat de reis - afgezien van de vermoeidheid - goed verlopen is. En dat het genieten nu kan beginnen.
Bedankt voor het uitvoerige verslag. Als ik dat lees en de foto's zie, dan voel ik de warmte op mijn huid en hoor ik het 'tokkeh' van de gekko in mijn oren.
Heel veel plezier met elkaar!

Claudia

Wat leuk om jullie uitgebreide verslag te lezen. Kan me goed voorstellen dat de reis heeeel vermoeiend was. Gelukkig is de terugreis minder lang. Maar nu eerst genieten!

Sukariyah

Dag schatjes, leuk om jullie te mogen volgen. Wat fijn om te horen dat jullie lekker aan het genieten zijn, dat mag ook wel na een lange vermoeiende reis. Groetjes en dikken knuffels aan iedereen!